Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

9 ofert na modernizację linii do Portu Gdańsk

Dalej Wstecz
Autor:

sg

Data publikacji:
15-04-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
9 ofert na modernizację linii do Portu Gdańsk
fot. Rynek Infrastruktury
Dziewięć ofert na modernizację linii kolejowej nr 226 Pruszcz Gdański - Gdańsk Port Północny. Inwestycja PKP PLK, mająca usprawnić ruch towarowy z gdańskiego portu, szacowana jest na 500 mln zł.

W lutym PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i wykonanie urządzeń srk i telekomunikacji kolejowej dla linii kolejowej nr 226 oraz roboty budowlane dla linii kolejowej nr 226 w ramach Projektu POIiŚ Nr 7.2.-4.1 pn. „Projekt poprawy dostępu kolejowego do Portu Gdańsk (most + dwutorowa linia kolejowa)”.

 

 

Całość przedmiotu pierwszego zamówienia obejmuje wykonanie opracowań wstępnych i projektowych, zabudowę, uruchomienie i przekazanie do eksploatacji urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz urządzeń i sieci telekomunikacji kolejowej. W tym postępowaniu wpłynęły 3 oferty (KZA SA Kraków, Thales i Kombud). PLK założyły dwa kryteria udzielenia zamówienia – cena (75%) i okres gwarancji (25%).

 

W drugim przetargu postępowanie będzie dwuetapowe. Do drugiej części zostanie dopuszczonych pięciu oferentów.

 

Lista wykonawców, którzy złożyli wnioski o dopuszczenie do przetargu:

- konsorcjum: Rubau Polska, Construcciones Rubau, Rover Alcisa, LB Rail Systems z Warszawy, Projekt-Bud (Warszawa);
- konsorcjum: PKP Energetyka, Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty-Łódź, Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie, Intop Warszawa, Intop Tarnobrzeg;
- Astaldi;
- konsorcjum: Trakcja, Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych z Wrocławia, Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe, Comsa;
- konsorcjum: Dragados, Vias y Construcciones, Electren;
- Skanska
- konsorcjum: Salini Polska, Impregilo, Salcef Costruzioni Edili e Ferroviarie, Salcef Polska
- Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor
- konsorcjum: Strabag Rail Polska, Strabag, Strabag Rail, Viamont DSP, Szentesi Vasútépítő, Ed. Züblin.

Inwestycja będzie polegała nie tylko na budowie nowych torów w miejsce istniejących ale dodatkowo obejmie również budowę lokalnego centrum sterowania ruchem kolejowym (LCS) Gdańsk Port Północy. Po zakończeniu inwestycji pociągi towarowe będą mogły jeździć z prędkością 100 km/h, a czas jazdy do portu skróci się o ponad połowę. Ważnym efektem inwestycji będzie również możliwość wjazdu na linię cięższych pociągów niż dotychczas.

 

 

Szacowany koszt inwestycji to około 505 mln zł i jej realizacja zaplanowana jest na lata 2013 – 2015.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Alan Aleksandrowicz w zarządzie Portu Gdańsk

Biznes i przemysł

Alan Aleksandrowicz w zarządzie Portu Gdańsk

Mikołaj Kobryński 29 kwietnia 2024

Gdańsk: Oczyszczono dno pod budowę pływającego terminala LNG

Biznes i przemysł

Port Gdańsk w europejskiej pierwszej dziesiątce!

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk w europejskiej pierwszej dziesiątce!

Mikołaj Kobryński 05 kwietnia 2024

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Alan Aleksandrowicz w zarządzie Portu Gdańsk

Biznes i przemysł

Alan Aleksandrowicz w zarządzie Portu Gdańsk

Mikołaj Kobryński 29 kwietnia 2024

Gdańsk: Oczyszczono dno pod budowę pływającego terminala LNG

Biznes i przemysł

Port Gdańsk w europejskiej pierwszej dziesiątce!

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk w europejskiej pierwszej dziesiątce!

Mikołaj Kobryński 05 kwietnia 2024

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5